سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایا واقعا به قاب گوشی برای محافظت از تشعشات نیاز داریم ؟

چند دلیل برای نخریدن قاب گوشی هوشمند در سال 2018

از اولین روزی که گوشی های هوشمند وارد بازار شدند مخاطرات و مشکلات آنها برای سلامتی انسان نیز مطرح شد . هسته اصلی این مشکلات امواج الکترومغناطیسی است که توسط آنتن گوشی شما منتشر می شود و می تواند خطرات بزرگی برای سلامتی شما داشته باشد .

هیچ تحقیقاتی ارتباطی بین امواج الکترومغناطیسی و به خطر افتادن سلامتی انسان پیدا نکرده است . امواج الکترومغناطیسی به هیچ وجه باعث بروز سرطان نمی شوند . با این حال افرادی وجود دارند که از امواج الکترومغناطیسی و به خطر افتادن سلامتی خود می ترسند و در جستجوی راهی برای کاهش قدرت امواج الکترومغناطیسی هستند .

توسط تعدادی شرکت تولید کننده انواعی از قاب گوشی طراحی شده است که می توانند انتشار امواج الکترومغناطیس را مسدود کنند و از سلامت افراد محافظت کنند. تمام قاب گوشی توانایی مسدود سازی انتشار امواج الکترومغناطیسی را ندارند و فقط قاب هایی که مختص این کار طراحی شده اند از عهده این کار بر می آیند. شرکت های مختلفی اقدام به تولید این قاب های گوشی کرده اند که به راحتی می توانید آنها را در فروشگاه های اینترنتی پیدا کنید .

چه چیز هایی باید درباره تشعشات گوشی ها بدانید

گوشی ها امواج رادیویی را در هوا منتشر می کنند . امواج رادیویی نوعی از امواج هستند که قابلیت یونیزه کردن ندارند . و در مقایسه با پرتو های ایکس کم خطر تر هستند .پرتو های ایکس امواجی با قابلیت یونیزه کردن هستند و معمولا در عیب یابی ها و تشخیصات پزشکی از انها استفاده می شود .

گوشی های موبایلی که به تازگی ساخته می شوند در مقایسه با گوشی های قدیمی تر تشعشعات بیشتری تولید و منتشر می کنند . هرچه افراد ، بیشتر از گوشی خود استفاده کنند بیشتر در معرض این امواج قرار می گیرند و سلامتیشان بیشتر تحت تاثیر قرار گیرد .

ایا واقعا به قاب گوشی برای محافظت از تشعشات نیاز داریم ؟

هیچ تحقیقاتی تا کنون ضرر امواج رادیویی برای سلامتی انسان ها را تایید نکرده است ، این نظر شماست که ایا به چنین قاب گوشی نیاز دارید تا از شما در برابر تشعشات محافظت کند یا خیر . تا زمانی که تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود و ثابت شود که این امواج برای بدن شما ضرر دارند جای نگرانی زیادی نیست . ولی در بین ما کسانی هستند که اهمیت ویژه ای به سلامتی خودشان می دهند و معتقدند اگر تا الان متوجه ضرر این امواج نشده ایم دلیل بر بی ضرر بودن آنها نیست و ترجیح می دهند برای اطمینان از قاب های گوشی ای استفاده کنند که امواج الکترومغناطیسی را تا حد قابل قبولی مسدود می کنند.

انواع مختلفی از این قاب های گوشی وجود دارد که می توانند تشعشات را مسدود کنند . قاب های گوشی می توانند کمک زیادی در تشخیص این امواج رادیویی و نابود سازی انها انجام دهند ولی این را مد نظر داشته باشید که این قاب ها نمی توانند حفاظت 100 درصد را برای شما فراهم کنند .

راهکارهایی برای کاهش تاثیر پذیری از امواج گوشی ها

استفاده از قاب گوشی می تواند راه حل مناسبی برای از بین بردن امواج الکترومغناطیسی گوشی باشد . اما استفاده از قاب گوشی ضد تشعشع تنها کاری نیست که شما می توانید انجام دهید . راه های دیگری وجود دارد که شاید دوست داشته باشید انجام دهید :

  • یک گوشی تاشو بخرید و یا یک گوشی پیدا کنید که تشعشات کمتری داشته باشد
  • سعی کنید گوشی خود را در کنار بدن خود قرار ندهید مثلا ان را در یک کیف دستی ، کوله و یا چمدان قرار دهید
  • همیشه سعی کنید گوشی خود را کاملا شارژ نگه دارید به دلیل اینکه هرچه شارژ باتری شما کمتر می شود ، گوشی شما تلاش بیشتری برای برقراری یک ارتباط مخابراتی می کند که این به معنی تشعشع بیشتر است .
  • شاید بد نباشد که در خانه یا محل کارتان یک تلفن ثابت داشته باشید که لازم نباشه همیشه از گوشی موبایلتان استفاده کنید .

ایا امواج گوشی ها مضر است ؟ قاب گوشی تا چه اندازه از سلامت شما دفاع می کنند ؟

در حقیقت تمام وسایل الکترونیکی از لپ تاپ ، تلویزیون و مایکرو ویو گرفته تا جاروبرقی و گوشی موبایل همه امواج الکترومغناطیسی منتشر می کنند که شاید برای زندگی سالم مضر باشند . شرکت های مختلفی در دنیا در حال انجام تحقیق و آزمایش برای ساخت وسایلی هستند که بتوانند از انتشار امواج الکترومغناطیسی جلوگیری کنند و به این وسیله از نگرانی بسیاری از مردم بکاهند . این وسایل می توانند 99 درصد تشعشعات گوشی شما را از بین ببرند . قاب های گوشی از جمله وسایلی هستند که برای کاهش آسیب پذیری امواج الکترومغناطیسی ساخته شده اند .

قاب گوشی چگونه از تشعشات جلوگیری میکند ؟

گوشی های هوشمند زمانی که به یک شبکه موبایلی متصل باشند امواج الکترومغناطیس تولید می کنند . قاب گوشی ضد تشعشع ترکیبی از سرامیک و دیگر مواد رسانا هستند که مانع نفوذ امواج درون گوش و یا سر شما می شوند .

قاب های گوشی ضد تشعشق امواج الکترومغناطیس را جذب نمی کنند ولی این جذب نکردن به معنی بازتاب و پخش این امواج در محیط و آسیب رسیدن به افراد پیرامون ما نیست . قاب های ضد تشعشع را را می توانید به راحتی از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید . قاب گوشی ضد تشعشع روشی شیک برای حفاظت از سلامت خود در برابر تشعشات مضر گوشی است . نظراتی وجود دارد که امواج الکترومغناطیس یکی از برجسته ترین دلایل ناتوانی جنسی در مردان وهمچنین کاهش سطح تستسترون است .